~|icon_phone~|elegant-themes~|solid

030-2072139

~|whatsapp~|font-awesome~|solid

Stuur ons een appje

~|icon_house_alt~|elegant-themes~|outline

Koningsweg 139A

~|icon_phone~|elegant-themes~|solid
~|whatsapp~|font-awesome~|solid
Fysotherapie Utrecht - U Fysio logo (sml)

Last van fysieke ongemakken door het thuiswerken? Een zere rug? Stijve schouders of een muisarm? noodzakelijke fysiotherapie voor nek en schouderklachten is weer mogelijk bij U-fysio. Dus maak direct een afspraak. Mocht een fysiek bezoek nog niet noodzakelijk zijn, dan volgen onderaan dit artikel verschillende tips voor thuis en is een digitaal video consult mogelijk met behulp van Physitrack.

Sowieso zagen we al een toename in “onderbelasting” klachten door kantoor werk. Maar door de Corona crisis is deze toename extra groot geworden. Veel mensen zijn al bijna twee maanden thuis aan het werk waar de arbeidsomstandigheden niet optimaal zijn. Zittend op een klapstoeltje op zolder achter een laptop of telefoon aan het werk, heeft gezorgd voor veel overbelasting.

Gelukkig kunnen we bij U-Fysio nu met het juiste beschermmateriaal en juiste voorzorgsmaatregelen weer’ een goed onderzoek doen en eventueel een ‘hands on’ behandeling geven mocht deze noodzakelijk zijn. Daarnaast worden oefeningen op 1,5 meter voorgedaan en uitgelegd. Mocht het toch nog niet zo noodzakelijk voor je zijn om langs te komen maar al wel redelijk wat last? Volg dan de volgende tips op:

Om het uur even staan, 30 sec je schouders rollen en je hoofd draaien.

Zorg dat je je schouders zo hoog mogelijk optrekt. Vanaf daar breng je ze naar voren en helemaal naar beneden. Vervolgens naar achteren en weer naar boven. Daarna ga je hoofd een 30 seconden lang van links naar rechts draaien. Dit zorgt ervoor dat je spieren in je nek en schouders zo af en toe een andere lengte krijgen toegewezen dan de laptop houding. Zet de wekker!

Elke dag 20 min achter elkaar beweging

Beweging zorgt voor doorbloeding en doorbloeding zorgt er weer voor dat spieren of zelfs pezen kunnen herstellen! Een flinke wandeling door Utrecht Oost doet wonderen.

Drie keer per dag even goed rekken

Start met de backstretch. Pak je handen vast achter je rug en beweeg deze naar achteren. Hierdoor geef je die kromming van je rug eindelijk een beetje ruimte.Vervolgens pak je hoofd vast met je ene hand met de andere hand pak je de onderkant van stoel. Trek je hoofd op zij. De andere kant nietvergeten. Je eindigt in een kruiphouding. Je billen hou je op je hielen en je loopt met je vingers over de grond zo ver mogelijk naar voren.

Hou elke rekhouding even 30 sec vast. De totale tijdsinvestering bij een 8 uur durende werkdag is dan 34 minuten.

Fysiotherapie U-fysio weer mogelijk

Nog even kort: Fysiotherapie U-Fysio weer mogelijk voor noodzakelijke klachten. Echter:

Zijn één of meerdere van de volgende gevallen bij jou van toepassing?

– Het hebben van één of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen: neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38°C)?

– Heb je de afgelopen 24 uur klachten (COVID-19 symptomen) gehad?

– Heb je huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?

– Is er bij jezelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?

Dan verleent U-Fysio geen noodzakelijke zorg in de praktijk. Anders bent u van harte welkom. Maak direct een afspraak op www.u-fysio.nl/contact

https://www.kngf.nl/praktijkvoering/de+praktijk/coronavirus-aanbevelingen-kngf.html
Bel ons direct